Zijn bedrijven eigenlijk wel persvriendelijk?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De redactie van Elan (buren van de redactie van Communicatie) zoekt een foto van de Skoda Fabia, voor bij een artikel.
Zij stuurt een mailtje naar Pon Mobiel BV, naar de dame die gaat over PR & Evenementen. Met in dat mailtje een link naar de foto die de redacteur wil aanvragen, gevonden op de website van Skoda. Hè hè, eindelijk beeld, denkt de redacteur.

Het antwoord: 'Dit is helaas geen rechtenvrije foto. Ik kan 'm voor u bestellen bij de fabriek. De kosten hiervan zijn 80 euro. Met vriendelijke groet.'

Antwoord van onze collega:
'De website die u telefonisch opgaf, werkte niet: leverde niets op. De algemene site van Skoda-auto bevat een pershoekje, maar geen (downloadable) foto's. De website van Skoda Nederland is helemaal erg: bij 'Contact' vind ik alleen een invulformulier met belachelijk veel velden, maar nergens een telefoonnummer! Een foto die ik na veel moeite vind, moet 80 euro kosten!
Wie laat er nou betalen voor zijn eigen promotiemateriaal? Ik vind het allemaal erg teleurstellend. Ik heb nu een fotootje gevonden van een Fabia, schuin van boven gefotografeerd in felrood, die een nogal lullig beeld geeft. Die ga ik dus afdrukken bij het artikel.'

Gelukkig komt pr-dame alsnog over de brug met een - middelmatige - foto en een excuusmail.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie