Erik Hensel (LifeHunters) viert een feestje bij Evers Staat Op

'Net als Buzzfeed en Vice willen we een echt mediabrand worden.'

LifeHunters is onder andere verantwoordelijk voor video's waarin ze McDonald's kipnuggets aan culinair recensenten serveren en goedkope IKEA-schilderijen laten beoordelen door kunstkenners. De video's gingen viraal en hebben inmiddels bijna 20 miljoen views. Oprichter (en Adfoblogger) Erik Hensel schoof vanmorgen aan in de studio bij Evers Staat Op en vertelde hoe virals tot stand komen.

Bekijk het fragment hieronder.

Lifehunters viert deze maand het eerste lustrum. Inmiddels werken er zestien mensen en werden de online video's meer dan een miljoen keer bekeken. Hensel ziet de vraag naar online video met sprongen groeien. 'We worden wekelijks gebeld door opdrachtgevers. Sommige klanten zeggen 'we doen geen tv meer, maar zetten vol in op online'.'

Een belangrijke verandering in viral productie is het toenemende gebruik van data. LifeHunters heeft daarom een eigen datacenter ingericht, waar ze content laten zien aan proefpersonen en dan een EEG maken. 'Zo kunnen we van seconde op seconde tracken waar mensen naar kijken en wat het met ze doet. Het virale effect kunnen we voorspellen doordat we puur op data sturen.'

Onlangs heeft LifeHunters het managementteam versterkt met Branco Scherer (ex-EndemolShine) en Mark van der Werff (ex-RTL). Dit vanwege de internationale amibities van het bureau. Ze hebben al een kantoor in Duitsland en volgend jaar wil LifeHunters een vestiging openen in Londen. Verder is Hensel in gesprek met investeerders om de wereldwijde uitbreiding te financieren.

Gevraagd naar de ambities, noemt Hensel Vice en Buzzfeed. 'Net als Buzzfeed en en Vice willen we echt mediamerk worden, maar dan wel met een agencytak. Want we willen ook blijven produceren voor opdrachtgevers.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie