Fortis begint campagne zonder grote belofte

Fortis Bank Nederland heeft vandaag een nieuwe campagne gelanceerd. Daarin wordt de vraag gesteld of we in onzekere of kansrijke tijden leven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Grey Amsterdam ontwikkelde de campagne. Eerder was het bureau verantwoordelijk voor de ;Here today, where tomorrow?-campagne die werd stopgezet ">'Here today, where tomorrow?-campagne die werd stopgezet toen Fortis in de problemen kwam door de overname van ABN Amro en de kredietcrisis. Daarna zette Fortis Bank, op printadvertenties na, geen grote campagne meer in.

Wat opvalt is dat de nieuwe campagne geen pay-off meer heeft. Woordvoerder Diederik Heinink van Fortis Bank: 'In deze tijdsgeest past geen grote belofte maar transparantie en openheid. Daarom is gekozen voor een campagne op productniveau met een heldere rechttoe-rechtaan boodschap.'

Op de vraag of de ongewisse toekomst van het merk Fortis Bank in Nederland ook iets met de afwezigheid van een pay-off te maken heeft antwoordt Heinink: 'We weten niet exact wat er met het merk gaat gebeuren, maar voorlopig moet het commercieel wel worden ondersteund. De keuze voor deze campagne is vooral gebaseerd op wat klanten van ons verwachten en van ons kunnen verwachten in deze tijd.'

De campagne van Fortis Bank wordt ingezet op tv, online, in print en vanaf 2 maart op radio. Hij eindigt 3 april.

Credits
Bureau: Grey Amsterdam
Creatie: Colin Lamberton, Seyoan Vela
Account: Eva Cortenbach, Hans van Avendonk
Strategie: Martijn Benschop
RTV: Marije de Graaf
Klant: Alies Boers, Katrien Heere
Regie: UBIK
Producer: NottoScale Londen
Sound design: Chris Turner (Zoo Londen)
Muziektrack: Reinder van Zalk (Earforce Amsterdam)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie