Premium

Het merkportret: Aleks Fiege

'Met eigen merk wil ik niet gezien worden'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Geef je me favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Deze week Aleks Fiege, marketingdirecteur bij Unilever en verantwoordelijk voor Unox. 

Met welk merk sta je iedere ochtend op?
&;Met Unox natuurlijk. Daar sta ik mee op en daar ga ik mee naar bed. Ik ben altijd erg betrokken bij de merken waar ik voor werk of gewerkt heb. Ik ben zelfs een beetje van ze gaan houden.&;

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?
&;
iPhone. Een echte essential voor me geworden. Heeft mijn leven toch wel ingrijpend veranderd.&;

In welk merk kunnen ze je uittekenen?
&;Nike. ‘Just do it’ is een slogan die wel past bij mij en de manier waarop ik tegen marketing aan kijk. Plannen, presentaties en strategie, allemaal belangrijk, maar de consument ziet het niet. Die ziet alleen de excecutie.&

Welk merk brengt je van A naar B?
&;Volvo. Een degelijke familiebak&;

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?
&;Ik kijk nu elke avond op Netflix naar een aflevering uit de serie Breaking Bad.&;

Welk merk heeft je leven gered?
&;Dat is gelukkig nog niet nodig geweest. Hansaplast heeft vroeger wel veel klein leed weg genomen.&;

Met welk merk wil je niet gezien worden?
&;Eigen merk. Schaamteloos hoe er soms gekopiëerd wordt. Daar kan ik me echt over opwinden. In andere branches heet het plagiaat en is het strafbaar, in FMCG mogen productideeën en -designs zomaar overgenomen worden.&;

Welk merk is jouw guilty pleasure?
&;Ben & Jerries, Chunky Monkey. Te lekker.&;

Welk merk is jouw geheime wapen?
&;Twitter. Daar haal ik veel inspiratie vandaan.&;

Welk merk had nooit mogen bestaan?
&;Outlook.&;

Van welk merk kun je alleen maar dromen?
&;NASA. Ik wou vroeger astronaut worden, maar dat zit er echt niet in, ben ik bang. Lijkt me mooi om ook voor een echt global brand te mogen zorgen.&;

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?
&;Ik denk dat er bij heel veel merken latente merkkracht losgemaakt kan worden. Merken als Douwe Egberts of Amstel waren echt ankers voor de consument, maar maken de laatste jaren onvoldoende los bij de consument. Daar zit echt meer in.&;

Welk verdwenen merk mag in de reprise?
&;Zeeuws Meisje. Helder gepositioneerd, relevanter dan ooit en zou meer kunnen zijn dan alleen margarine.&;

Wat is je favoriete slogan?
&;Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.&;

Als Aleks Fiege een merk zou zijn, hoe zou je dat merk dan omschrijven?
&;Gedreven, betrokken en prestatiegericht. Ambacht is ook een woord dat wel past. Ik combineer analyse met buikgevoel. Een merk uit de autosport wellicht?&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie