Premium

Het merkportret: Jeroen van Erp

'Wie het decor van Pauw & Witteman heeft goedgekeurd verdient een taakstraf'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Geef je me favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Deze week het merkportret van Jeroen van Erp, creatief directeur van Fabrique en lid van het Topteam Creatieve Industrie.

Met welk merk sta je iedere ochtend op?
&;
Paul Smith. Heb een badjas met streepjes. Als je me voor de geschilderde latjeswand in Brasserie Harkema zet dan zie je waarschijnlijk alleen een zwevend hoofd. Verder ben ik niet zo merk-savvy ’s morgens.&;

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?
&;
Secrid (hun onovertroffen smart wallet), Apple (iPhone) en Albert Heijn (bonuskaart aan mijn verder merkloze sleutelbos).&;

In welk merk kunnen ze je uittekenen?
&;
Zo’n breed potlood van de Praxis waar timmerlui hun koffie mee roeren.&;

Welk merk brengt je van A naar B?
&;
NS, KLM, Giant, Volvo en home-made cappuccino (Roma van Simon Levelt).&;

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?
&;Was je een beetje wanhopig toen je die vragen moest bedenken…?&;

Welk merk heeft je leven gered?
&;
Geen enkel, maar mocht ik een keer gered moeten worden dan graag door een merk dat zich onderscheid door slimme innovaties in plaats van een té smart verhaal. Dat laatste mag weer als ik op de been ben.&;

Met welk merk wil je niet gezien worden?
&;
Van Leest. Dat zit zo: mijn vader had een muziekwinkel in Eindhoven en van Leest was z’n grote concurrent. Hij kon niet genoeg benadrukken dat die lui totaal geen verstand hadden van muziekinstrumenten. De huidige muziek/videoketen die er uit voortgekomen is kan er niets aan doen maar ik kan écht niet met zo’n tasje over straat.&;

Welk merk is jouw guilty pleasure?
&;
De Burger King, daar kan ik 2 keer per jaar intens van genieten.&;   

Welk merk is jouw geheime wapen?
&;
In de winter Weltevree! Heb zo’n outdoor tub van ze die je met hout moet stoken. Een hoop gedoe als het koud is - ik kan het inmiddels binnen anderhalf uur. De voldoening na al de hassle is enorm. Het geeft je een complete reboot, zeker als het vriest.&

Welk merk had nooit mogen bestaan?
&;
Pauw & Witteman: wat een dramatisch programma en niemand die het durft te zeggen. Ze zijn jarenlang omringd met misplaatste hoffelijkheid. Met een speldeprikje van Umberto Tan lagen ze gevloerd. En degene die het intens lelijke decor ooit heeft goedgekeurd verdient alsnog een heftige taakstraf.&;

Van welk merk kun je alleen maar dromen?
&;
Een ‘groene’ Range Rover. Zalige auto maar dat verbruik kan gewoon niet… En dan laat ik de afschrijving even buiten beschouwing.&;

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?
&;
Prince Roger Nelson. De man heeft echt alles om na zijn dood in het rijtje Presley, Beatles, Springsteen genoemd te worden. Hij brengt het alleen zo verdomd slecht. Laat hem muziek maken en mij de vormgeving en communicatie doen. Dan komt het vanzelf goed.&;

Welk verdwenen merk mag in de reprise?
&;
Oh, moet je nooit aan beginnen. Is bijna altijd geforceerd, uitzonderingen als de Fiat 500 daargelaten, maar zelfs dat gaat nu mis.&;

Wat is je favoriete slogan?
&;
Laat de bal het werk doen – Johan Cruyff.&;

Als Jeroen van Erp een merk zou zijn, hoe zou je dat merk dan omschrijven?
&;
Nieuwsgierig, ontregelend, betrouwbaar, onstuimig en effectief.&;  

(fotografie Krijn van Noordwijk)

 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie