ING Communicatie gaat werken à la Google, Zappos en Spotify

ING heft onderscheid tussen interne en externe communicatie op

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

 ING heeft zijn organisatie van communicatie ingrijpend veranderd. In lijn van de reorganisatie die de gehele bank op dit moment ondergaat zijn de onderdelen interne en externe communicatie de nek omgedraaid, en gaat ‘communicatie;’ voortaan werken met autonome teams.

Spotify, Zappos, Google 

De nieuwe organisatie is opgebouwd naar het voorbeeld van bedrijven als Spotify, Zappos, Google, en moet meer flexibiliteit en innovatie opleveren. Autonome teams zijn  daarin verantwoordelijkheid voor een deel van het ‘totale eindproduct’, of in dit geval de communicatie van ING.

5 teams

Er zijn vijf autonome teams: branding & visual identity; interne en externe communicatie, waaronder woordvoering; sociale media; MVO, en een team sponsoring & events. 

De reorganisatie heeft geleid tot het vertrek van Cindy Penders, die leiding gaf aan externe communicatie, en haar afdeling opgedeeld zag worden.  Zij besloot haar loopbaan buiten de bank voort te zetten.

Omvang

Hoeveel mensen er met de reorganisatie verdwijnen bij Communicatie van ING kan Harold Reusken, manager woordvoering, niet precies zeggen: ‘De omvang van de afdeling blijft ongeveer hetzelfde. We werken met een flexibele schil, en er zijn functies verdwenen, maar tegelijkertijd ook weer nieuwe gecreëerd.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie