KitKat schittert met special effects in Lord of the Rings-campagne

KitKat is sponsor van The Lord of the Rings en PAKT maakte een campagne in een innovatieve Virtual Production.

KitKat Library

Eindelijk mag het de wereld in. Amazon Prime is begin september gestart met een gloednieuw seizoen van The Lord of the Rings: The Rings of Power. PAKT maakte voor sponsor KitKat de campagne, met opvallende special effects, in in een innovatieve Virtual Production. 

Uitdaging

Nestlé schreef voor de campagne van KitKat een pitch uit. De nieuwste serie van Lord of the Rings zal naar verwachting meer dan 100 miljoen kijkers trekken. De commercial die tijdens de film wordt uitgezonden kon dus – op z’n zachtst gezegd – wel een special effect gebruiken. PAKT overtuigde KitKat met de kracht van Virtual Production. CEO Maurice Wenneker: ‘In de pitch hebben we verteld hoe we met deze innovatieve techniek, die in Hollywood al langer wordt gebruikt, de commercial beter en groter konden maken dan ooit. Dankzij Virtual Production is de locatie geen probleem meer. Er ontstaat een natuurlijke interactie tussen de acteurs en de achtergrond, die in 3D is gebouwd.’

Aanpak

Wie kent niet de overweldigende schoonheid van Middle Earth? Maurice: ‘We hebben een creatieve vertaling gemaakt vanuit de sfeer van Lord of the Rings voor de campagne van KitKat, en daar de nieuwe techniek bij toegepast. Met een EPIC BREAK laat KitKat consumenten een eerste glimp van Middle Earth in de nieuwe serie zien. Een KitKat eten was nog nooit zo magisch…

3 voordelen van Virtual Production voor KitKat

  1. De scène met de KitKat-deuren zou PAKT gewoonlijk hebben gefilmd voor een greenscreen, waarna het special effect wordt ingevoegd. Dankzij Virtual Production ziet de acteur op het grote LED-scherm, die deuren opengaan. Dat maakt het acteren makkelijker.
  2. Virtual Production helpt om het decor realistisch, beter en groter te maken.
  3. De locatie wordt gebouwd in 3D en de cast en crew hoeven niet op reis. Dat scheelt veel tijd en verkleint de impact op het klimaat.

Dit artikel is de derde in een reeks over Virtual Production. In de eerste aflevering lees je over de techniek van Virtual Production. In de tweede aflevering vertelden we over het project voor Henkel (Dixan). 

Ben je geïnteresseerd, neem zeker contact op met Robert Verberne (robert@wenneker.amsterdam)

https://wenneker.amsterdam/

https://www.pakt.co/

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →