Matter integreert labels verder en versnelt op tech

Contentmarketingbureaugroep Matter integreert de dienstverlening van MPG, SOCIAL.INC, Gicom en Matter New York verder en lanceert tech hub.

Amstelveen, 20 juli 2023 – Contentmarketingbureaugroep Matter integreert de dienstverlening van haar bureaus MPG, SOCIAL.INC, Gicom (België) en Matter New York (VS) verder en versnelt op het gebied van tech met uitbreiding van haar tech hub. De groep heeft Marc Metekohy, mede-oprichter van a friend of mine en oud-partner Dept Agency, aangetrokken om deze profilering op tech kracht bij te zetten.  

Storytelling on steroids

“In 2022 hebben we de pay-off ‘Unlocking your full potential’ gelanceerd waarin we de Matter Groep en haar labels positioneren als de contentorganisatie op het snijvlak van kwalitatief en impactvolle content over de as van tech”, zegt Matter CEO Olivier Smit. “Sinds de start van ons eerste bureau MPG hebben wij technologie altijd omarmd, maar is de diversiteit, complexiteit en de snelheid van onze klantvragen enorm toegenomen. Met onze visie en oplossingen op een headless contentaanpak zijn we goed in staat om deze klantvragen met volledig geïntegreerde teams op te pakken. Daarbij passen we in hoog tempo tech, tooling en AI toe om voor onze klanten te versnellen en nog effectiever te zijn.”

Voor Matter in Nederland betekent dit dat een deel van de klantteams van MPG en SOCIAL.INC samengevoegd zijn. Dit deel van de organisatie wordt inhoudelijk aangestuurd door Leanne Hermans en zakelijk door Eefje Gubbens, die eerder dit jaar de overstap heeft gemaakt van Ad Alliance. In lijn met deze ontwikkeling zijn de websites van de bureaus ook geïntegreerd en onderdeel geworden van de Matter website op mattercontentagency.com.

Tech als grote enabler van content

Matter heeft in 2022 haar positionering aangescherpt met een duidelijke keuze voor tech als enabler om content schaalbaar, consistent over kanalen heen en meetbaar te maken. Met de verdere versnelling in de wereld van tech, tooling en AI beweegt Matter mee, met de uitbreiding van haar tech hub.

Deze tech hub helpt klanten uit de hele groep om te versnellen, te verbeteren en effectiever met content om te gaan. Marc Metekohy, voorheen een van de partners van Dept Agency, is aangetrokken om samen met het bestaande team hier versnelling op aan te brengen in zijn nieuwe rol als Digital Director en de tech hub verder vorm te geven. “Matter maakt tempo op het gebied van content en tech en heeft het talent en de klanten om op dit vlak ook echt het verschil te maken. In mijn rol zal ik onze klanten en nieuwe klanten helpen om hierop te versnellen en de kansen die tech biedt in relatie tot content volledig te omarmen.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →