ANWB kiest contentmarketingbureau MPG voor doorontwikkeling Kampioen

De ANWB kiest na een pitch voor contentmarketingbureau MPG om het design van het ledenmagazine Kampioen over te nemen.

vlnr: Leanne Hermans (Head of Content MPG en Matter), Frenkel Denie (Directeur Platform ANWB), Olivier Smit (CEO MPG en Matter), Eline Cox (Hoofdredacteur Kampioen)

De ANWB kiest na een pitch voor contentmarketingbureau MPG om het design van het ledenmagazine Kampioen over te nemen. Daarnaast is MPG en haar overkoepelende bureaugroep Matter sparringspartner voor de verdere omnichannel-ontwikkeling van Kampioen.

Contentambities Kampioen

De ANWB weet als geen ander hoe content bijdraagt aan dagelijks contact met een grote community. Kampioen is een sterk label dat bijdraagt aan activatie en engagement over diverse kanalen met 5,2 miljoen ANWB-leden. Om de relevantie van Kampioen te vergroten heeft de ANWB de ambitie om de verhalen van Kampioen consistenter over alle owned kanalen te vertellen waardoor het bereik wordt vergroot en potentieel nieuwe doelgroepen worden aangesproken. 

We zijn heel blij om de Kampioen, het grootste magazine van Nederland, naar een volgend level te brengen samen met onze nieuwe partner MPG. We hebben voor MPG gekozen om onze toekomstvisie op de doorontwikkeling richting meer digitale content, gedeeld over een bredere kanalenmix, verder uit te kristalliseren.
Frenkel Denie, Directeur Platform ANWB

Kampioen onder de vleugels van Matter en MPG

De focus in de samenwerking tussen MPG en de ANWB ligt allereerst op het design van de print Kampioen en de digitale Kampioen. Daarnaast is Matter sparringspartner om de content van Kampioen breder in te zetten. De partijen hebben de ambitie om samen de volgende stap te zetten in het aanbieden van gepersonaliseerde en relevante content aan ANWB-leden op basis van gevalideerde data-inzichten.

We zijn er enorm trots op dat we ANWB aan ons portfolio van klanten kunnen toevoegen. We gaan met ANWB onze pay-off ‘Unlocking your full content potential’ eer aandoen. ANWB is met Kampioen een pionier in contentmarketing en wij kijken ernaar uit om hier de maximale potentie uit te halen op een crossmediale manier. ANWB stond al geruime tijd op onze radar en we zijn dan ook superblij dat we samen met hen deze transitie kunnen gaan realiseren.
Olivier Smit, CEO bij MPG en Matter

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →