‘Ongevoelig’ Malaysia Airlines trekt campagne terug na felle kritiek

Prijsvraag over Bucket List valt verkeerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het noemde zijn wedstrijd nog net niet ‘Try before you Die’, maar ook met de ‘Ultimate Bucket List’ riep Malaysia Airlines de kritiek over zich af. Een Bucket List verwijst meestal naar dingen die je wilt doen of zien alvorens te sterven.

Bijna zes maanden geleden na het onverklaarbare verdwijnen van Flight MH370 en ruim een maand na het neerhalen van vlucht MH17 lanceerde Malaysia Airlines een campagne voor Australische en Nieuw-Zeelandse klanten. Het vroeg ze te beschrijven in 500 woorden of minder, wat ze wilden afstrepen van hun bucket list, en waarom? De prijs voor 16 winnaars was een iPad of kaartjes voor een vlucht naar Maleisië.

Internetgebruikers vielen over deze campagne heen en verweten de onderneming ‘ongevoelig’ te zijn, gezien de twee rampen dit jaar 537 mensenlevens kostten. De vliegtuigmaatschappij trok de campagne daarop terug, de originele link naar de Bucket List-wedstrijd is inmiddels verwijderd van de website. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie