'Stomme namen'

De zogenaamde ‘New Economy buzzwords’, bedrijfsnamen die onmiddellijk in verband gebracht worden met de Nieuwe Economie, zijn niet langer aantrekkelijk. Het Amerikaanse consultants kantoor The Yankee Group veranderde daarom deze week de naam van een aantal van haar afdelingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Peter Rumple, vice-directeur sales van The Yankee Group nam deze beslissing. Het viel hem op dat klanten steeds meer weerzin kregen tegen de typische nieuwe economie namen. Zo heet de afdeling ‘Communications Services for the New E-conomy Planning Service’ tegenwoordig ‘Telecommunications Strategies’. En ‘E-sourcing Strategies Research’ werd simpelweg ‘Technology Management Strategies’. Analyst Harry Tse signaleerde deze tendens. Hij voegt toe: ‘Sommige van die namen waren ook best stom, en de nieuwe namen geven geen verandering weer in het soort onderzoek dat het bedrijf doet’. (Bron: Cnet)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie