Voetbalklassiekers bij de boodschappen

Begin dit jaar dreigden winkeliers alle muziek uit hun panden te weren, omdat zij het niet eens zijn met de bedragen die Buma/Stemra hen in rekening brengt. Bij Albert Heijn was toen inmiddels al een proef gaande, waarbij in 67 supermarkten de muzak achterwege werd gelaten en in 85 filialen louter rechtenvrije muziek werd gedraaid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

gaat deze maand de stilte verstoren. Deze maand zullen studenten van de Fontys Rockacademie in Tilburg langs zo'n 130 supermarkten in het hele land toeren om het winkelend publiek te verrassen met live optredens van 45 minuten. De officiële startdatum is 19 mei, maar de eerste is vorige week reeds geweest in Dommelen, de geboorteplaats van het Dommelsch biertje.

Het idee is niet nieuw, want deed Dommelsch hetzelfde. Het doel was toen de Dubbel Dutch concerten van bekende artiesten te promoten. Nu zullen de muzikanten in volledig oranje feesttenue allerlei nationale en internationale voetbalkneiters live ten gehore brengen, voorzien van nieuwe Nederlandse teksten.

'We are the champions' wordt uiteraard vrij vertaald naar 'Wij zijn de winnaars' en 'Yellow Submarine' is omgedoopt naar 'Holland?Kampioen'. Het wordt nergens vermeld, maar het zou mij niet verbazen als er ook getracht zal worden een bescheiden WK hit te scoren. Het is een uitgelezen kans om relatief eenvoudig mee te liften op de naderende oranjekoorts.

Waar en wanneer de optredens plaatsvinden wordt niet bekendgemaakt. Iedereen die zelf zijn boodschappen doet kan er ongevraagd mee worden geconfronteerd. Voetbalhaters kunnen naar verwachting het beste de Edah en C1000 filialen mijden, en indien nodig de boodschappen doen in de (muziekloze) winkels van .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie