Brand Asset Consult lanceert Brand Voting

‘Vertel mij wat uw merkvoorkeuren zijn en ik zeg u op welke partij u stemt.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Merkenbureau Brand Asset Consult heeft een online stemtool ontwikkeld op basis van merkvoorkeuren: . Hiermee kunnen consumenten testen of hun merkvoorkeur overeenkomt met hun politieke voorkeur. Brand Voting is gebaseerd op merkenonderzoek Brand Asset Valuator dat merkvoorkeuren meet van ruim 1.500 respondenten over ruim 1.000 merken, waaronder alle grote politieke partijen.

Brand Voting vertelt op basis van 30 merkkeuzes welke politieke partij het beste bij consumenten past. De stemtool en de resultaten zijn middels twitter en facebook te delen met vrienden.

Brand Asset Consult stelt vast dat politieke partijen in Nederland zich in de afgelopen decennia steeds meer als merk zijn gaan gedragen. Er wordt naast het partijprogramma steeds meer gelet op het imago van de partij en haar leiders. De stemwijzer maakt voor het eerst inzichtelijk hoe het politieke merk zich voor consumenten verhoudt tot andere merken. Op basis van de gegevens uit Brand Asset Valuator kunnen profielen gemaakt worden van groepen kiezers en hun merkvoorkeuren. Het adviesbureau meent dat partijstrategen hier handig gebruik van zouden kunnen maken door hun campagnes op de voorkeuren toe te spitsen of de partij zelfs met bepaalde merken te associëren.

In Adformatie 19 en 20 zijn op basis van de data uit Brand Asset Valuator uitgebreide analyses gemaakt van de merkvoorkeuren van de kiezers van D66 en PvdA. In editie 21 en 22 worden Mark Rutte van de VVD en PVV-voorman Geert Wilders van merkadvies voorzien.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie