Consumentenvertrouwen sterk gedaald

Het consumentenvertrouwen in Nederland is na de aanslagen in de Verenigde Staten fors weggezakt. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) daalde het cijfer met 9 punten ten opzichte van het reguliere cijfer in september.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Anderhalve week na de aanslagen zijn consumenten duidelijk pessimistischer over de algemene economische ontwikkelingen. De aankoopbereidheid is aangetast door minder goede verwachtingen over de eigen financiën. Om het consumentenvertrouwen na de aanslagen te meten heeft het CBS op 20, 21 en 22 september een aanvullende enquête gehouden onder 250 huishoudens. De uitkomsten geven slechts een indicatie voor het effect van de aanslagen op het vertrouwen, aldus het CBS. Het consumentenvertrouwen wordt doorgaans gemeten in de eerste tien werkdagen van de maand. Vlak voor de aanslagen was het vertrouwen van de consument in vergelijking met de maand augustus nog stabiel (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie