Coolblue is de held van de Nederlandse marketeer

Uber en AirBnB nauwelijks meer als marketingheld bestempeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

13 oktober, tijdens het worden de resultaten van de jaarlijkse Grote Marketing Enquête bekendgemaakt en toegelicht. 

Op MarketingOnline lichten we in aanloop naar het congres deze week alvast enkele tipjes van de sluier.

In de enquête vragen we ieder jaar: wie is uw marketingheld?

De namenwolk geeft prima inzicht in het oordeel van marketeers over de marketingtoppers van 2015. Coolblue domineert, Heineken, Google, KLM en Bol.com volgen in een mooi pelotonnetje, daarachter komt de rest.

Het tabelletje met de harde cijfers bevestigt dat beeld.

Coolblue heeft zelfs een straatlengte voorsprong op de concurrentie, zoals dat in het verleden - maar toch weer niet zo heel lang geleden - alleen Apple lukte.

De glans is er daar toch wel behoorlijk af, en dat geldt in mindere mate ook voor KLM. Anderzijds staan ze natuurlijk nog wel in deze top acht en dat kan – om er maar eens eentje te noemen -  Volkswagen bijvoorbeeld niet zeggen.

Ook  erkende marktontregelaars als Uber en AirBnB worden dit jaar nauwelijks meer geroemd en genoemd. Zo snel kan het gaan.

Het Grote Marketing Congres vindt 13 oktober plaats tijdens het .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie