De nieuwe slogan van Rabobank is ‘growing a better world together'

De campagne komt voort uit de veelbesproken Rabopitch.

Rabobank stelt zich vandaag opnieuw voor als bank die staat voor een betere wereld. Dat doet de bank met een nieuwe, internationale merkcampagne, die voortkomt uit de Rabopitch van afgelopen voorjaar. De belofte is ‘growing a better world together’.

Lees hier meer uitgebreide verslaggeving over de nieuwe campagne van Rabobank

 

Ogen dicht
De campagne (bureau: Havas Lemz) is onder andere te zien op tv en in de krant. Je ziet verschillende mensen met hun ogen dicht. In de krant lees je een gedicht (hieronder), dat je ook hoort als voice-over in de video. De tekst eindigt met:

‘Stel je eens voor…
Dat we samen het wereldvoedselprobleem oplossen en dat je ons aan deze belofte mag houden.’

Kickstart Food
Op de website legt Rabobank uit hoe de bank dit probleem aanpakt. De bank presenteert Kickstart Food: een driejarig programma om de food & agrisector te helpen verduurzamen.

Op de site staat: ‘Met Kickstart Food zullen wij onze kennis, netwerken en financiële oplossingen inzetten om klanten en partners nog beter te ondersteunen bij het ecologisch en sociaal verduurzamen van de food & agrisector.’

Vier sleutelgebieden
Het bedrijf wil wereldwijd de kwaliteit van de landbouwgrond herstellen, voedselverspilling in de productieketen terugdringen, een stabielere en robuustere voedselmarkt stimuleren en de voedingswaarde van diëten uitbalanceren. Hoe ze dat gaan doen, staat omschreven op de website.

Rabopitch
Rabobank hield begin april een ‘pitch nieuwe stijl’ om het merk wereldwijd opnieuw voor te stellen aan de samenleving. Uitgangspunt was dat het disruptief en spraakmakend zou zijn. Allerlei coalities van creatieve partijen deden mee. Uiteindelijk wonnen twee groepen die Rabobank samen voegde onder de noemer ‘Rabo Envision Tribe’. De groep bestaat uit 11 partijen, die onder leiding van het marketing- en communicatieteam van Rabo werkten aan de nieuwe positionering.

Bureau Havas Lemz is verantwoordelijk voor de uitingen rondom Kickstart Food. Hazazah Film & Photography verzorgde de productie, regie was in handen van Krijn van Noordwijk.

De twee winnende partijen waren Planet Bank en DoenDenkers. Planet Bank bestaat uit Havas Lemz, Justdiggit, Universiteit Wageningen en Universal Music Group. DoenDenkers is een samenwerking van Ogilvy & Mather, Blazhoffski, Styn Claessens (Kipster Farm), Capitola, Jacques Koeweiden & Paul Postma.

 

'Met onze omvang kunnen we het verschil maken'
Volgens marketingdirecteur Dorkas Koenen presenteert de bank zich met de campagne als wereldbank, als bank die staat voor een betere wereld en als excellente dienstverlener. Het belangrijkste is nog wel de maatschappelijke betekenis van Rabobank. Hij zei eerder in Adformatie: ‘De crux is dat we met onze omvang het verschil kunnen maken voor Nederland en de wereld. Dat onderwerp willen prominent in het merkbeeld terug laten komen.’

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie