Premium

Deze Nederlandse PR-cases maken kans op een European Excellence Award 2016

De nominaties van de prestigieuze European Excellence Award 2016 zijn bekendgemaakt. Op 8 december worden de awards uitgereikt in Berlijn. Onder de genomineerden 12 Nederlandse inzendingen.

Agency of the Year

TamTam

Het Nederlandse digitale communicatiebureau TamTam gaat op voor het Bureau van het Jaar. TamTam is een bureau dat in 20 jaar is gegroeid van 2 tot meer dan 350 creatieven, bouwers en datagekken. TamTam  won afgelopen september nog twee Digital Communication Awards voor zijn werk voor Artsen zonder Grenzen en NLGroeit.

Brand relationship

Adobe
My Creative Tale
LEWIS & UM Studios

&;My Creative Tale&; is een initiatief dat creativiteit bij kinderen wil stimuleren en creatieve professionals kennis wil laten maken met de nieuwste mogelijkheden binnen Adobe Creative Cloud. Kinderboekenschrijfster Chariva heeft speciaal voor My Creative Tale het verhaal ‘Fox & Blowfish en de Regenboograce’ geschreven. Kinderen en ouders hebben kennis kunnen maken met het verhaal via 5 hoofdstukken in een online kinderboek (boordevol tutorials en creativiteit). Bekende illustratoren hebben via YouTube-video’s en video’s op de site zelf voorbeelden aangedragen. De kinderen kropen in de rol van art director en waren het creatieve brein tijdens deze projecten.

Technology & Consumer Electronics + Wetenschap & Onderwijs

Samsung Nederland en Veilig Verkeer Nederland
Beat The Street
Cheil Amsterdam en HvdM

Een groot aantal kinderen zijn betrokken bij een verkeersongeval, vooral ongevallen die veroorzaakt worden door gebrek aan verkeerservaring. Om dit probleem aan te pakken, hebben Samsung en VVN de virtual reality-game &;Beat The Street&; ontwikkeld. Hierin komen jongeren in levensechte gevaarlijke verkeerssituaties terecht. Beat The Street kreeg een indrukwekkende hoeveelheid free publicity.

Chemicals & Industrials

AkzoNobel
Launch Team AkzoNobel
Bureau voor Reuring

AkzoNobel wil bekend zijn om zijn innovatie, duurzaamheid en Human Cities. Het concern wilde dit tot leven te brengen door middel van deelname aan de Volvo Ocean race met Team AkzoNobel. Het deed dit in stijl, met het schilderen van een iconische mijlpaal in verval: de Pier Den Haag, de plaats war de Volvo Ocean Race in 2018 finisht.

Finance

ABN AMRO MeesPierson
Financial Focus
LVB Networks

Financial Focus is de succesvolle, always-on contentstrategie van de Nederlandse private bank van ABN AMRO MeesPierson. Het richt zich op de rijken, geeft ze informatie op maat, en zorgt voor leads en klanten voor de bank.

Entertainment & Cultuur + België, Nederland, Luxemburg + Finance

ING
The Next Rembrandt
J. Walter Thompson Amsterdam

The Next Rembrandt is een 3D gedrukt schilderij dat is gemaakt op basis van bestaande data van de werken van Rembrandt. Het project benadrukt het innovatieve karakter van ING en diens betrokkenheid bij de Nederlandse kunst en cultuur. Het schilderij werd onthuld op 5 april in het bijzijn van de Nederlandse pers en scoorde wereldwijde media-aandacht. Het schilderij ging op tournee en werd getoond in verschillende grote steden.

België, Nederland, Luxemburg + Gezondheid

Opel
Hartslag van het stadion
Bijl PR en Triple Double

Opel en Feyenoord sloegen de handen ineen om de Hartstichting te helpen bij het werven van burgerhulpverleners die het mohgeloijk moeten maken dat in Nedeerland iemand met acute hartproblemen van Nederland een 6-minutenzone te maken. Bekendheid geven aan samenwerking tussen de Opel, Feyenoord en de Hartstichting. Feyenoord-supporters hebben een groot hart voor hun club. We bedenken dat het uniek zou zijn te meten wat de Hartslag van het Legioen is tijdens de Klassieker.

Jaarverslag & MVO-verslag

Vodafone Nederland
Vodafone InTouch
Glasnost enChunk

Vodafone InTouch is een platform dat (real-time) rapportage, een newsroom en een corporate website ineen is. InTouch stelt Vodafone in staat tot betere communicate met stakeholders en een betere reputatie.

Film & Video
AkzoNobel
AkzoNobel Company Film
1Camera

Het was al bijna een decennium geleden dat AkzoNobel voor het laatst een bedrijfsfilm had gemaakt. Het was dus tijd voor een nieuwe. Het moest een boeiende, inspirerende film worden, met impact, energie en emotie. De film is zacht gelanceerd tot op heden, en de medewerkers van AkzoNobel zijn ervan gecharmeerd.

België, Nederland, Luxemburg

Chateaux Real Estate
An ode to Hasselt – Building site tourism
Impuls Communicatie en Zandbeek. The agency for engagement.

Hoe kun je de lokale bevolking beter betrekken bij een grote verandering in hun stad dan door ze elke stap mee te nemen in het proces? De contentmarketing en PR-acties veranderden een ontwrichtend project - een van de grootste bouwplaatsen in België - in trots en vreugde van Hasselt.

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie