E-tailers vooral pers-aandacht bij faillissement

Internetbedrijven die begonnen als perslievelingen krijgen het in de media vaak ook het hardst te verduren als ze hun deuren moeten sluiten. Dat blijkt uit een onderzoek van Applied Communications in Chicago.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit het onderzoek waarvoor meer dan 6000 Engelstalige publicaties in vak- en publieksbladen kwamen 50 dot.com eendagsvliegen naar voren. In deze lijst staat Boo.com aan top als een van de meest door de pers afgebrande internetflops, gevolgd door Pets.com en Living.com. Verder blijkt dat bij sluiting van de bedrijven de grootte van het bedrijf veel minder van invloed was op het aantal kolommen aandacht dan de grootte van de hype die aan het faillissement vooraf ging. Daarbij gold voor 33 van de 50 bedrijven dat de opdoeking voor de grootste aandacht in de media zorgde die de bedrijven ooit gehad hadden. Het volledige rapport kan gratis worden gedownload via .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie