Heinz haalt in UK 'homoreclame' van de buis

Het digitale radiostation Gaydar Radio heeft woensdag in Groot-Brittannië opgeroepen tot een boycot van Heinz-producten. De Amerikaanse voedselgigant besloot eerder een reclame waarin twee mannen elkaar zoenen van de Britse buis te halen wegens tweehonderd klachten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gaydar Radio is de tweede prominente homo-organisatie na Stonewall die oproept tot een boycot van de Heinz-producten. Circa 2000 mensen hebben hun naam gezet onder een online verzoek om de reclame weer op tv te krijgen. Ook is er een protestgroep begonnen op internetvriendennetwerk Facebook.
In de reclame is een gezin aan het ontbijten. In de keuken besmeert een kok boterhammen met Heinz-mayonaise voor vader en kinderen. De kinderen noemen de kok 'mama' en de vader geeft hem een zoen op de mond.
Heinz verontschuldigde zich voor de reclame en trok de beelden in. 'Laf en extreem homofobisch', oordeelde een presentator van Gaydar Radio. Klagers hadden de reclame 'aanstootgevend' genoemd en vonden de beelden 'ongepast' voor kinderen.
Het gaat om deze commercial:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie