Iggy Flop?

De Britse verzekeringsmaatschappij Swiftcover zet Iggy Pop in om reclame te maken voor zijn polissen. Opvallend, maar de internetverzekeraar (onderdeel van Axa) heeft waarschijnlijk spijt van deze keuze, nu blijkt dat muzikanten stelselmatig afgewezen worden wanneer ze hun auto willen verzekeren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Swiftcover, een online label van Axa verzekeringen, geeft dit jaar uit aan een campagne gemaakt door het Britse bureau waarin Iggy Pop verschillende verzekeringen aanprijst. Swiftcover is de enige pure player in de Britse verzekeringsmarkt en de verzekeraar wil de voordelen van internetpolissen opvallend onder de aandacht brengen. Iggy Pop (Lust for Life) maakt de bureaucratie van klassiek verzekeren belachelijk, onder het motto Get a Life!

Nu is Swiftcover echter onder vuur gekomen van een twaalftal popmusici die een klacht hebben ingediend bij de omdat de verzekeraar weigert autoverzekeringen te verkopen aan muzikanten. Die zouden een verhoogd risico vormen. De commercials zijn misleidend, menen de klagers dan ook.

Twaalf klachten? Vraagje aan Molbloglezers: wordt deze reactie georkestreerd door een concurrent? En gaat Swiftcover alsnog popverzekeringen verkopen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie