Marketeers geven "onmetendheid" toe

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit onderzoek van is gebleken dat het gros van de online ondervraagde marketeers zich het belang van het meten van hun campagnes wel degelijk realiseren. Maar ze doen het te weinig.

Dat klinkt als vissen naar geruststellende woorden ("maar het is al heel goed en vooral belangrijk dat je je ervan bewust bent").
De schuldige is de baas, van wie 83% de toegevoegde waarde van marketing en/of rapportages hierover niet erkent. Denkt men.

58% Van de ondervraagden geeft aan dat het meten van marketingresultaten een topprioriteit heeft. Maar liefst 64% geeft echter aan dat er sprake is van training noch budget.
63% Legt de focus dit jaar op het uitbreiden van klantaandeel in bestaande markten. Maar slechts 37% beschikt op basis van regelmatige rapportages over het inzicht in haar eigen marktaandeel.
Ruim tachtig procent van de respondenten geeft haar eigen tevredenheid over de mogelijkheden tot het meten en rapporteren (over de resultaten en gevolgen van de marketinginspanningen) een magere 6 of minder. Op een schaal van 1 tot 10.

Hoe komt dat dan? Deze tegenstrijdigheid. Welnu, het ligt aan de baas. 17% Meent dat zijn/haar CEO van mening is dat marketing en het meten van resultaten zinvol is. Dat betekent dat maar liefst 83% voor een andere optie heeft gekozen??
53% Denkt dat de CEO het nut van marketing wel onderschrijft, maar erover rapporteren niet. 28% Van de bazen is nog niet zeker over de impact van de marketinginspanningen en meet deze niet, aldus de ondervraagden.
Er is zelfs 2% dat kiest voor de optie 'Mijn CEO ziet geen toegevoegde waarde voor de organisatie in marketing'.

De positieve noot zit 'm in , waar (random, maar toch...) de bovenstaande Google-advertentie in was geplaatst. Narrowadvertising.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie