‘Merk groeit harder met agressief adverteren’

Merken die effectief innoveren en agressief adverteren groeien tot drie keer harder dan hun concurrenten die dat niet doen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een studie door adviesbureau Bain & Company. De studie over een periode van vier jaar betwist de algemene wijsheid dat merksucces met name gebaseerd zou zijn op omvang, rijpheid en leiderschap van het merk binnen een categorie. 'Ieder merk kan winnen', meent John Blasberg van Bain.

Winnende merken - merken die vier jaar op een rij marktaandeel winnen - blijken een jaarlijkse omzetgroei van meer dan 10 procent te realiseren. Dat is drie keer meer dan het gemiddelde. Volgens de studie kunnen zowel oudere als nieuwe merken sneller dan hun categorie groeien, en kleine net zo goed als grote, mits er geïnnoveerd wordt. Dat kan gaan om een nieuw product, positionering of verpakking (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie