NBTC Holland Marketing komt met nieuw themajaar want toeristen moeten zich spreiden

Het is onderdeel van de HollandCity-strategie.

Themajaren bieden goede aanknopingspunten om (inter)nationale bezoekers te spreiden door Nederland. Tentoonstellingen en evenementen, passend binnen zo’n themajaar, vormen een aanleiding voor bezoekers om ook de minder bekende plekken en regio’s van ons land te bekijken, meent NBTC Holland Marketing.

Het nieuwe thema, in samenwerking met partners, is ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’. In 2019 is het 350 geleden dat Rembrandt stierf.

Minder bekende plekken

NBTC zet de komende jaren in op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd via de zogenaamde HollandCity-strategie, zodat ook minder bekende plekken meeprofiteren van de groei van toerisme. De organisatie van themajaren is een voorbeeld van hoe spreiding onder bezoekers wordt gestimuleerd.

Conrad van Tiggelen, directeur marketing NBTC: ‘In samenwerking met partners inspireren we internationale bezoekers om ook de voor hen minder bekende plekken en regio’s buiten Amsterdam te bezoeken. Dat andere steden naast Amsterdam ook schatkamers van de gouden eeuw zijn, is voor velen minder bekend. Met dit themajaar zetten we Amsterdamse iconen in als middel om bezoekers kennis te laten maken met de Gouden Eeuw iconen in de rest van het land.’

Naast spreiding zet NBTC in op segmenten met een bovengemiddeld bestedingspatroon zoals cultuurtoerisme. De cultuurtoerist besteedt gemiddeld zo’n 850 euro per persoon per verblijf tegenover zo’n 470 euro die een gemiddelde toerist uitgeeft per verblijf.

Het themajaar ‘Rembrandt & the Dutch Golden Age’ is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC, steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie