Nederland 3 verliest kijkers

De netprofilering bij de publieke omroep heeft vooral op Nederland 3 een daling van het aantal kijkers opgeleverd. Dat is de voorzichtige eerste conclusie van de Raad van Bestuur van de NOS na één jaar publieke omroep nieuwe stijl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Overigens toonde de Raad van Bestuur zich tijdens de presentatie van het nieuwe uitzendschema gisteren bijzonder tevreden. De dalende kijkcijfers van Nederland 3 zijn vooral te wijten aan het vertrek van het spelletje Lingo. Volgens de netprofilering paste dat spelletje niet meer op Nederland 3, dat vooral een cultureel en progressief karakter moest krijgen. Nederland 1 bleef stabiel en Nederland 2 boekte een forse winst. Ook is de Raad van Bestuur te spreken over de samenwerking van de verschillende omroepen en de kwaliteit van de programma's. Opvallend in het nieuwe schema zijn de twee 'late-night' shows op Nederland 2 en Nederland 3. Beide programma's moeten vooral concurreren met het succesvolle Barend en van Dorp op RTL4. Nederland 3 brengt daarom dagelijks direct na NOVA een amuserend na-avondprogramma, dat gepresenteerd zal worden door cabaretiers (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie