Nike en FC Barcelona vieren 20 jaar durende samenwerking

Wieden+Kennedy Amsterdam betrekt Johan Cruijff en Lieke Martens in korte film.

Sportmerk Nike viert het partnerschap met voetbalclub FC Barcelona dat al twee decennia voortduurt met een spot van negentig seconden. De regie was in handen van de Oscarwinnende regisseur Wally Pfister. Het bureau achter de film ‘Nike Football Presents: The Ball Makes Us More. Feat. F.C. Barcelona’ is Wieden+Kennedy Amsterdam.

De film probeert weer te geven hoe het voetbalteam het vermogen heeft Catalanen door de hele stad met elkaar te verbinden. De campagne wordt begeleid door een voice-over van de acteur Carles Francino, geboren in Barcelona. In de video zijn vele sterspelers van het Catalaanse team te zien, zoals Andrés Iniesta, Philippe Coutinho, Gerard Piqué en Sergio Busquets.

Er zijn ook flitsen te zien van voormalig stervoetballers als Carles Puyol, Ronaldinho, Pep Guardiola en zelfs Johan Cruijff. Ook Lieke Martens mag opdraven in de film.

De video heeft ook een Catalaans karakter door de fans die een rol hebben gekregen, zoals Carles Tarrida, die de eerste wedstrijd in het stadion Camp Nou meemaakte in het jaar 1957.

Ook skateboarder Pedro Attenborough en BMX’er Malcom de Blas, beiden Catalaans, hebben een rol gekregen. De muziek is van origine van de Catalaanse percussionist Kaboom en Rosalía. 

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie