Onderzoek toont aan ....

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Onafhankelijk onderzoek’; het wordt steeds vaker ingezet in de PR. En helaas ligt het er vaak . Vandaag las ik dat het ook veel subtieler kan. Bij Goedemorgen Nederland en bij RTL Nieuws werden de kranten doorgenomen en het bericht uit het AD - - werd in beide programma’s besproken. Mijn interesse was gewekt dus dit was ook het eerste artikel dat ik las vanmorgen bij het doornemen van de kranten...

Het bleek om een onderzoek te gaan van Roche. Maar nergens lag dat er te dik bovenop. Sterker nog, de journalist had zijn werk goed gedaan en liet diverse experts aan het woord. Het artikel had ook nog een leuke checklist: ‘Bepaal zelf of u de griep heeft’. De checklist blijkt van te komen. Ook van Roche. Maar dat ligt er wederom niet (te) dik bovenop. Sterker nog, nergens op de website preekt de farmaceut voor eigen parochie.
Ok, Roche is natuurlijk bewust bescheiden als afzender van het onderzoek en de website. Uiteindelijk willen ze dat de huisarts hun medicijnen voorschrijft. Maar direct contact met de consument is zo goed als verboden. De oproep; ga naar je huisarts en vraag om onze producten mag dus niet.
Maar Roche mag zich natuurlijk wel profileren als griepspecialist. Dat doen ze dus ook. Dit onderzoek, de checklist en de website zijn simpel en informatief. Ze maken ‘de Nederlander’ duidelijk dat echte griep geen kattenpis is. En ze raden aan om naar de huisarts te gaan. Maar alleen als je échte griep hebt. Scheelt de huisarts weer een hoop bezoekjes van mensen met een redelijk onschuldige loopneus. En dan maar hopen dat de artsenbezoekers van Roche intussen hun werk goed gedaan hebben...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie