Op spreekuur bij de nieuwe Panda van WNF

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Panda, het relatiemagazine van het (WNF), is vernieuwd. Op basis van uitgebreid lezersonderzoek heeft het blad een meer eigentijdse vormgeving en nieuwe rubrieken gekregen. De gewaardeerde toegankelijkheid, mooie fotografie en de positieve toon zijn gebleven terwijl concretere informatie over projecten zijn toegevoegd.

De nieuwe Panda bevat verder veel elementen van een publieksblad, zoals een shoppingrubriek, een achtergrondartikel en interviews met bekende Nederlanders, donateurs en medewerkers van het WNF. Ook wordt er vaker doorverwezen naar de internetsite.

Volgens Marc van den Tweel, directeur Marketing en Communicatie, "biedt de nieuwe Panda heel veel creatieve mogelijkheden om onze boodschap bij de donateur, in feite onze consument, te brengen en hem tot handelen te bewegen. De passie straalt eraf, maar ook de noodzaak en de urgentie van het werk dat we doen."

Omdat het WNF beseft dat zonder donateurs het WNF niet zou zijn wat het nu is, hecht de directie sterk aan de mening van de donateurs. Vandaar dat zij heeft besloten vandaag van 19.00 tot 21.00 uur een telefonisch 'spreekuur' te houden om de donateurs de kans te geven te vertellen wat ze van de nieuwe Panda vinden.

Geen idee of Johan van Gronden en Marc van den Tweel (het belteam) MolBlog lezen, maar ik wil alvast gezegd hebben dat ik de nieuwe Panda top vind, zowel qua vormgeving als inhoud (met dank aan ). Ik ben wel benieuwd wat voor effect een belteam van twee op 700.000 potentiële bellers (oplage) heeft. Maar daar zullen ze vast een oplossing voor hebben bedacht...

Panda nieuw & oud
Update 21:05

Ik kan melden dat het belteam glansrijk de proef heeft doorstaan! Om 19:01 werd ik doorverbonden met Johan van de Gronden en om 20:55 met Marc van den Tweel. De telefoon bleek niet roodgloeiend (misschien omdat het blad voornamelijk in bad en bed wordt gelezen), maar niettemin zijn er tientallen telefoontjes gekomen alsook emails met meningen van donateurs over het vernieuwde magazine.

Het was overigens niet voor het eerst dat de heren achter de telefoon zaten. Alle managers bij WNF zitten af en toe achter de telefoon om donateurs te woord te staan. Normaal gesproken is dit anoniem, maar deze keer wilden ze een statement maken. (en dat is gelukt!)

De reacties van de consument? Die waren voornamelijk positief. Het leverde zelfs nog een aantal interessante insights op. Zo kwam er van iemand commentaar op de tekst die over de foto's is geplaatst. De mevrouw kon ze nu niet meer mooi in een fotolijstje stoppen...

Mijn suggestie over een snufje co-creatie in het blad (bv. foto's van donateurs, meedenken over onderwerpen etc.) werd genoteerd. Volgens Marc van den Tweel gaat er op de vernieuwde website van het WNF in ieder geval zeker co-creatie plaatsvinden. Ik ben wederom benieuwd. Aan de marketing manager zal het in elk geval niet liggen ;-)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie