PLUS groeit door aanscherping commerciële koers

Consument waardeert nieuwe communicatiestrategie met pay-off ‘Goed eten. Daar houden we van’.

De aanscherping van de commerciële koers is succesvol, meldt de supermarktketen.

Supermarktketen PLUS behaalde over de eerste 26 weken van 2016 een omzetgroei van 4,3 procent ten opzichte van 2,8 procent marktgroei (Nielsen) met de periode daarvoor. De consumentenomzet bedraagt ruim 1,1 miljard euro. Het marktaandeel steeg van 6,14 procent naar 6,23 procent.

Angry Birds-spaarcampagne

Een commercieel succes in de afgelopen zes maanden was de Angry Birds-spaarcampagne. De actie zorgde in week 21 voor een recordmarktaandeel van 6,59 procent.

Jan Brouwer, algemeen directeur geeft aan dat PLUS eind vorig jaar de commerciële koers heeft aangescherpt met vervolgstappen op het gebied van e-commerce en investeringen in de formule.

Nieuwe communicatiestrategie

Begin april 2016 lanceerde PLUS een nieuwe communicatiestrategie met de pay-off ‘Goed eten. Daar houden we van’. PLUS meldt dat uit consumentenonderzoek blijkt dat consumenten de nieuwe communicatiestrategie waarderen. ‘Vooral dat er in de commercials ook over ‘verantwoord’ wordt gesproken, wordt als erg positief ervaren.’

Interview

In april interviewde Tijdschrift voor Marketing algemeen directeur Jan Brouwer en commercieel directeur Eric Leebeek  over de [premium].

Eric Leebeek: ‘We gaan de koers radicaal verleggen door de verhalen achter Plus te vertellen, van het jasje naar de inhoud. En we gaan meer inhoudelijk in op het thema “dagelijks eten”. De aandacht voor elkaar en voor eten wordt minder in onze samenleving. Maar er is ook een tegenbeweging dat mensen bewuster met dingen omgaan, of dat nou om diervriendelijk vlees gaat, of om milieu, of gezondheid. Onze boodschap is eigenlijk “Wij zijn van het eten” en daar gaan wij groots over vertellen aan de klant.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie