Rabobank en kinderen…. de zilvervloot is nog ver weg!

Soms denk je , ze hebben er echt nog niets van begrepen, is er binnen zo’n bank dan echt niemand die een beetje nadenkt waar ze me bezig zijn… Ik , of liever, mijn dochter van 11 kreeg gisteren een brief van de Rabobank. Ze heeft een TopKid-rekening en krijgt een brief van de Bank. Spannend. Je zou zeggen, als leek, TopKIDrekening, hoogst waarschijnlijk hebben we hier te maken met een kind. Laten we de aanhef dan maar beginnen met: Geachte heer, mevrouw,

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nou, mijn dochter is 11 (geboortedatum weten ze) dus die mag je echt nog wel aanspreken met je of jij, of hoi.

Bovendien weten ze wel haar voorletters maar niet haar naam en geslacht, dus we doen geen moeite om dat te achterhalen.

Heer, mevrouw dan maar. O ja, mijn dochter is nog niet getrouwd dus als je dan toch op de formele toer gaat, dan maar mejuffrouw, als het kan.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de brief voor de voogd of ouders van het kind is, maar schrijf die dan aan!

De inhoud van de brief is al net zo onbegrijpelijk als de aanhef. Iets over jongerenrekening en topkidsrekening, voorwaarden die gesplitst worden: “De reden hiervoor is dat de paslimieten …. veranderen per 1 juni 2011” .

Wellicht zou het handig zijn om een heel klein tipje van de sluier op te lichten: worden de limieten kleiner, groter, moeten je ouders ook ondertekenen, verandert er zo veel dat ik actie moet ondernemen.

Nee hoor: “de paslimieten zijn niet meer opgenomen in de voorwaarden. Deze staan voortaan op het tarievenblad” (dan kan je ze makkelijker wijzigen zonder dat je klanten dat doorhebben want dan hoef je geen ingewikkelde brieven over wijziging van bijzondere voorwaarden te sturen). Overigens zitten de nieuwe tarieven of het tarievenblad er niet bij...

Mijn dochter wordt verwezen naar internet. “Pap, mag ik jouw computer even, ik moet wat over de tariefwijzigingen van de Raborekening opzoeken”. Inderdaad, een kind van 11 gaat echt niet naar de Rabo-site. Duh.

Overigens staan op de site wel de nieuwe voorwaarden, maar kan ik niet achterhalen wat er nu veranderd is. En om nu de oude voorwaarden helemaal letterlijk te gaan nalezen om op de letter nauwkeurig te achterhalen welke veranderingen er zijn doorgevoerd, gaat me ook wat ver. Dat geldt overigens ook voor de nieuwe tarieven!

Aan het eind van de brief wordt een beroep gedaan op de wettelijke vertegenwoordiger van de rekeninghouder.

Aaaah, hij was wel voor mij bedoeld.

Stuur hem dan ook naar mij en niet naar mijn dochter! Of zet in de aanhef dat deze brief voor je vader of moeder is. Neem je klant eens serieus, ook je toekomstige klanten! Zucht. Ik verlang weer naar die zilvervloot.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie