There is no such thing as a free lunch

En dat merk je eens te meer tijdens SXSW.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Enerzijds komt dit terug in het inhoudelijke programma, waar in veel presentaties wordt teruggekomen op het mantra ‘If you don&;t pay for the product, you ARE the product’.

Persoonlijke data en hoe daarmee om te gaan is een belangrijk thema. Wat doen Facebook en Google met onze data? En is het inmiddels niet zo dat we voor een goed beveiligde omgeving, waar niets met onze data wordt gedaan, moeiteloos 20-30 euro per maand zouden betalen voor Gmail-achtige functionaliteit?

Ik weet het niet, de hang naar gratis is groot, en onuitroeibaar. Dat blijkt uit het onverminderd grote enthousiasme voor Google- en Facebookproducten, maar ook uit de lange rijen voor locaties tijdens SXSW waar &;free beer&;  en &;free food&;  wordt uitgedeeld, in ruil voor een e-mailadres of Facebook-login.

Hele lange rijen.

Geen free lunch dus.

Hoewel...

Bij Easy Tiger zat ik gewoon betaald te lunchen (dacht ik) maar toen ik de rekening vroeg kreeg ik iets later te horen dat &;it had been taken care off&;  by . Nergens posters om het aan te kondigen, geen emailadres gevraagd. No strings attached. Kortom: wel degelijk een free lunch.

En nu schrijf ik erover. Hebben ze toch hun zin...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie