Dat blijkt uit internationaal onderzoek van Hill and Knowlton onder achthonderd CEO’s uit het bedrijfsleven in Europa en de Verenigde Staten. Het belangrijkste doel vande bedrijfsreputatie is het vergroten van de omzet. De toplieden hechten erdan ook aan hoe de klant de organisatie ervaart.
Ondanks het belang dat aan de reputatie wordt gehecht, blijkt vooral hetNederlandse bedrijfsleven achter te lopen bij het meten ervan. Liefst 42procent van de ondervraagde Nederlandse topmensen zegt geen meetsystemen tehebben, terwijl dat internationaal maar 20 procent is.
Media spelen een belangrijke rol bij het maken of breken van de reputatie.Internet, radio en televisie hebben daar minder invloed op dan kranten oftijdschriften. De bedrijven die de reputatie meten, houden dan ook preciesbij wat over hen geschreven wordt.
Ook naar het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen is gevraagd.98 procent van de Nederlandse CEO's vindt dit belangrijk voor de reputatie. Ze zienhet belang van goede relaties met de gehele bevoorradingsketen in ditverband toenemen. Buitenlandse collega's leggen meer nadruk op ethischevraagstukken en de omgang met personeel.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!