Ubachs Wisbrun en Amstel onderscheiden als Bureau en Adverteerder van het Jaar

Het bijna vijf jaar geleden opgerichte Ubachs Wisbrun is door een gemeenschappelijk jury van Adformatie/Associatie Nederlandse Adverteerders (BVA) en Stichting Adverteerdersjury Nederland (San) gekozen tot Bureau van het Jaar 2000. Met ruime voorsprong op de andere shortlistposities is door dezelfde jury Amstel gekozen tot Adverteerder van het Jaar 2000.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beide prijzen werden donderdagavond overhandigd tijdens het San Gala, dat deze keer plaatsvond in de nieuwe Heineken Music Hall in Amsterdam. Diezelfde avond werden traditiegetrouw ook de San Accenten als adverteerdersprijzen voor creatief werk bekendgemaakt. De San-jury was dit jaar zeer gul door liefst 21 Accenten toe te kennen; in 1999 waren het er 12. Ubachs Wisbrun kreeg de meeste Accenten, vier stuks: voor klanten Nationale-Nederlanden, Rover en Landrover, waarvan twee gedeeld met andere bureaus. Result DDB ontving er drie: voor Lotto, McDonald’s en Friesche Vlag.

Ubachs Wisbrun, met klanten als Natonale-Nederlanden, Rover, Randstad, Algemeen Dagblad, Telforr, Holland International, Nestle, Telfort en C1000, kreeg de prijs vanwege de sterkte groei vorig jaar, de kwaliteit van het geleverde werk en de directie en de goede organisatievorm van het bureau. Amstel scoorde met bureau PMSvW/Y&R vanwege het algehele creatieve gehalte van de ‘vrienden’campagne en alle promotionele activiteiten rondom het biermerk, dat als gevolg van de campagne zijn marktpositie duidelijke versterkte.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie