Welnessgolf rolt voort

De wellnessgolf rolt over Europa. Producten die zorgen voor een ‘goed gevoel’ worden vooral gekocht door bemiddelde, hoogopgeleide, narcistisch ingestelde vrouwen. Maar de mannen lopen hun achterstand snel in.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Schoonheid, gezondheid, eeuwige jeugd, ontspanning en innerlijke balans, het valt allemaal samen te vatten onder dezelfde noemer: wellness. En dat is big business. Onze Oosterburen bijvoorbeeld besteden per jaar al ruim 36 miljard euro aan zulke uiteenlopende zaken als kwark, mineraalwater, salades, badolie, hotels, massage en levensbeschouwing. Want dat is zo prettig: elke producent die zijn artikel wil opwaarderen kan er het, vage, wellness-etiket op plakken en het verkoopt geheid. Sterker nog, als het wellness heet, is de consument zelfs bereid er (tot twintig procent) meer voor te betalen, zo blijkt uit onderzoek.

De wellnesstrend slaat tot nu toe het beste aan bij vrouwen. Die hebben van huis uit nu eenmaal meer behoefte aan ontspanning, spirituele beleving en een goed gevoel over zichzelf. Maar de mannen wagen zich ook steeds vaker in het domein van het welbevinden. Ze kopen al meer parfum voor zichzelf, worden gesignaleerd in beautyfarms en gaan zo nodig zelfs bij de chirurg onder het mes. Eigenlijk is iedereen blij met de wellnessgolf. Alleen de EU kan het feestje nog verstoren, onder andere door nieuwe reclameregels voor levensmiddelen die voorschrijven dat een product zijn beloftes hard moet kunnen maken.

< SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie