Werknemers Amerikaanse PR bureaus zijn blij met hun werk

Tevredenheid troef onder werknemers van Amerikaanse PR-bureaus. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek dat Thomas Harris/Impulse Research hield onder 3621 werknemers. Een kwart van de werknemers was ‘zeer tevreden’ met hun baan, 40 procent ‘tevreden’ en 20 procent was ‘redelijk tevreden’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook op het gebied van salarissen scoorden de PR-bureaus goed: 77 procent van de werknemers vindt dat ze genoeg betaald krijgen voor de door hen geleverde arbeid. De opleidingsmogelijkheden maakten de grootste sprong voorwaarts, in vergelijking tot vorig jaar. Toen vond 64 procent dat de mogelijkheden voldoende aanwezig waren, dit jaar is dat 7 procent meer. Ongeveer 67 procent voelt zich gewaardeerd in zijn of haar werk, vorig jaar was dit 61 procent. Op het punt van vrije tijd werd minder goed gescoord: 60 procent van de werknemers heeft naar eigen zeggen te weinig vrije tijd, in 1999 gold dit voor 56 procent.

Ondanks het gebrek aan vrije tijd is er bij het grootste deel van de ondervraagden geen sprake van stress: 57 procent had nauwelijks last van stress. Het belangrijkste van hun werk is, volgens 87 procent van de respondenten, het werken met mensen die ze aardig vinden. (18-09-2000)

(Bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie