Premium

Willen we verse sapjes zonder gedoe?

De Top of Flop van deze maand.

Tekst: Shelly van Winden*

Gezond eten is nog altijd in. Dus drinken we graag sapjes. Lekker én gezond. Maar ook een gedoe! Schillen, snijden, persen en dan ook nog dat apparaat schoonmaken. De Juisir biedt binnenkort wellicht uitkomst. Het is een soort sapcentrifuge waarin je het fruit in een oersterk zakje stopt en je dus niets hoeft schoon te maken. Klinkt handig, toch?

Kickstarter

Nog nooit van gehoord? Niet zo gek. Hij bestaat nog niet in Nederland. De Juisir doet het erg goed op Kickstarter en komt dus wel binnenkort.

Het idee spreekt in ieder geval een groot deel van de mensen aan. En ik ben duidelijk niet de enige die wel graag sapjes drinkt, maar geen zin heeft in het gedoe eromheen, want ook de relevantie scoort met 42 procent positief. Men ziet het als een uniek product.

Olifantenzakjes

De belangrijkste kenmerken van de Juisir - snel en eenvoudig sapjes maken - worden wel geloofd. Over of je hem ook écht niet schoon hoeft te maken blijft nog enige twijfel bestaan. Juisir maakt gebruik van siliconenzakjes in de vorm van een olifant. Daarin zit een weggooizakje. Deze zijn zo stevig dat ze de druk van de persen in het apparaat zonder problemen verdragen. Daardoor hoef je dus niets schoon hoeft te maken.

De acceptatie van de Juisir valt of staat met de zakjes. De kosten en de aanschaf van deze zakjes zorgen voor een extra drempel. Ook de duurzaamheid is een issue. Consumenten verwachten dat de zakjes herbruikbaar zijn. Of minstens gemaakt van biologisch afbreekbaar materiaal. Dit lijkt wel zo te zijn, maar moet Juisir straks in de communicatie duidelijk benadrukken.

Juisir speelt in op een duidelijke insight; zin in sapjes, geen zin in gedoe. De oplossing is mooi, geloofwaardig en duidelijk. Als ze daarbij zorgen voor een voordelig en recyclebaar systeem van zakjes, zal de aankoopintentie ook hoog gaan scoren. Nu alleen nog wat ruimte maken op het aanrecht…

Over het onderzoek: voor deze concepttest zijn in januari 2017, 147 Nederlanders online ondervraagd.

*Shelly van Winden is research consultant bij SAMR (SmartAgent MarketResponse)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie