Transavia richt zich met YouTube-kanaal op Generatie Z

De luchtvaartmaatschappij wil via een YouTube-kanaal de merkvoorkeur onder jongeren vergroten.

Transavia heeft nu een YouTube-kanaal, waarmee het ‘generatie Z wil aanspreken’. Doel is om jongeren ‘te informeren, te entertainen en enthousiast te maken voor vliegen met Transavia’.

Generatie Z besteedt veel tijd aan YouTube, meer dan aan traditionele media, zoals televisie en radio, aldus Transavia.

Door via de webseries duidelijk te maken wie Transavia is, wil de vliegmaatschappij op lange termijn haar merkvoorkeur onder generatie Z vergroten.

Binnenkort kunnen mensen op het YouTube-kanaal vijf webseries volgen. Ze krijgen zo een kijkje in de wereld van Transavia. De campagne wordt afgetrapt met de ‘Bucketlist Hunt’ waarin vier bekende YouTubers (Tony Junior, Sophie Milzing, Marije van der Made en Nesim Najih) de hoofdrol spelen.

In de andere vier webseries spelen de medewerkers van Transavia de hoofdrol. Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia: ‘Wij geloven in de onderscheidende kracht van onze eigen mensen. Zij kennen Transavia als geen ander. In veel formats spelen collega’s dan ook de hoofdrol.’

Om sneller met videocontent in te kunnen spelen op de actualiteit heeft Transavia een inhouse studio opgericht. Op de Bucketlist Hunt na worden alle producties hier gemaakt.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie