David Lette (40) is per 20 maart benoemd tot directeur marketing van Heineken Nederland. Lette (40) startte zijn carrière 14 jaar geleden bij Heineken in sales en marketing in Singapore en ging daarna bij global commerce bij Heineken International in Amsterdam aan de slag. Daarna werkte Lette een aantal jaren in Polen als marketing manager voor het merk Heineken. In 2012 startte hij bij Heineken U.K. Daar was hij verantwoordelijk voor merken als Heineken, Amstel, Affligem, Birra Moretti, Desperados, Red Stripe, Sol en Tiger. Lette volgt Bram Westenbrink op.
Kaiser in Brazilië
Bram Westenbrink (40, foto links) is in zijn nieuwe rol als directeur marketing Brazilië verantwoordelijk voor het managen van de merkenportfolio met internationale merken als Heineken, Amstel, Sol, Dos Equis en Desperados en nationale merken als Kaiser en Bavaria in Brazilië. Volgens Heineken een uitdaging, het concern spreekt van 'een van de grootste, maar ook meest concurrerende biermarkten ter wereld'.
Westenbrink-stempel
Westenbrink trad in juni 2013 aan als marketingdirecteur Heineken Nederland en zat daarmee krap vier jaar op zijn positie. Zijn voorganger Hans Böhm zat een vergelijkbare periode jaar en zíjn voorganger, Herwin van den Berg, zat ruim vijf jaar. In die krappe vier jaar zette hij een duidelijk Westenbrink-stempel op de Heineken-business hier. Dat stempel ligt vooral op het gebied van innovatie.
Voor zijn tijd als directeur marketing in Nederland, was Westenbrink marketingdirecteur van Heineken Hongarije en bekleedde hij diverse marketing- en salesfuncties binnen Heineken Nederland
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!