10 belachelijke beslissingen

Hoe krijgen ze het voor elkaar?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. Een hoog-competitieve verdringingsmarkt betreden waarin jou bedrijf geen enkele ervaring heeft.

2. Daarbinnen het segment kiezen waar veel consumenten nog huiverig voor zijn.

3. 300 manjaren en 150 miljoen dollar vrijmaken voor het ontwikkelen van een new-to-the-world product.

4. Een product ontwikkelen waarvoor geen operating system bestaat en waarvoor de bestaande datanetwerken nog niet klaar zijn.

5. De ontwikkelaars van software en hardware strikt gescheiden laten werken.

6. Na een jaar ontwikkelen, 3 maanden voor de productpresentatie, als er geen werkend prototype is: doorgaan, zonder de deadline uit te stellen.

7. Het belangrijkste attribuut van de productcategorie (alfanumeriek toetsenbord) weglaten.

8. Exclusief met één provider in zee gaan, terwijl de concurrenten bij alle providers verkrijgbaar zijn.

9. Introductieprijs: meer dan 100% boven het meest gangbare prijsniveau.

10. Iedereen, bedrijven en consumenten, toestaan om software voor het apparaat te maken.

De van de iPhone is geplaveid met mislukkingen en tegenslagen. Belachelijk en briljant blijken heel dicht bij elkaar te liggen.

Welke ‘belachelijke’ beslissingen kunnen jouw project –en carrière- in een stroomversnelling brengen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie