ABN Amro zet superheld Billy in voor sociaal ondernemen

Wefilm maakt korte film over duurzame en ondeugende superheld

  • Media
  • 26 December 2016
  • Redactie Adfo Groep

Met een korte nieuwjaarsfilm wil ABN Amro het grote publiek inspireren om in 2017 vaker producten en diensten van sociaal ondernemers te gebruiken. Om het mensen makkelijk te maken deze maatschappelijk verantwoorde producten te vinden, intrduceerde de bank eerder deze maand al een zoekmachine, .

​Nederland telt veel entrepreneurs voor wie ondernemen niet alleen draait om financiële winst, maar vooral om een maatschappelijk doel. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (66 procent) wil graag producten of diensten van deze ondernemingen afnemen. Maar in de praktijk doet vrijwel niemand dat nog, zo blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder meer dan duizend Nederlanders. 

In deze nieuwjaarsfilm laat kleine superheld Billy zien hoe leuk en gemakkelijk het is om de wereld een beetje beter te maken door producten van sociaal ondernemers te gebruiken. Zo zien we merken als Tony’s Chocolonely, Waka Waka en Beebox voorbij komen. ABN Amro ondersteunt sociaal ondernemers financieel en inhoudelijk, en geeft het sociale merken nu de hoofdrol in deze nieuwjaarsboodschap.



CREDITS Klant: ABN AMRO
Concept & productie: Wefilm
Regisseur: Basha de Bruijn
D.O.P.: Martijn van Broekhuijzen
Producer: Annemieke Boschma
Offline editor: Gert-Willem Visser
Grading en visual effects: The Compound
Muziek: Paraphrase
Geluid: Haai Faai de Luxe
Verantwoordelijk aan klantzijde: Erna Lammers, Gitte Wouters, Tanja Bom, Matthijs Kleinlooh

Advertentie