Adtrackmedia start in Nederland met digitale tunnelreclame

Het bedrijf lanceert samen met de RET als eerste in Noord Europa een nieuwe digitale manier van adverteren.

Rotterdamse metro eerste in Nederland met tunnelreclame

Adtrackmedia opent een Nederlands kantoor. Het media- en technologiebedrijf beheert een groeiend wereldwijd netwerk van eigen digitale advertentiesystemen in tunnels (zoals trein- en metrotunnels). Maarten Duijne is aangesteld als country manager voor Nederland. Hij komt van Exterion Media, waar hij zeven jaar werkte.

Recent won adtrackmedia een aanbesteding van het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET om ‘in-tunnel’ reclame te gaan exploiteren.

Het oorspronkelijk Canadese bedrijf is inmiddels wereldwijd actief in veel grote steden, zoals São Paulo, Seoul, Madrid en Barcelona. De bedoeling is om snel te expanderen, onder meer in Europa.

De systemen van adtrackmedia leveren full-motion videoadvertenties met hoge resolutie en moeten zo een ‘unieke media-ervaring’ in de tunnel creëren.

Een onderzoek dat dentsu in Spanje (Madrid) deed naar het effect en de waardering van in-tunnel advertising pakte goed uit voor adtrackmedia. Het bleek het hoogste niveau van herinnering te hebben van alle out-of-home advertenties. Ook de waardering voor de reclames (cases van Nespresso en Fructis) was hoog.

Maarten Duijne: 'De eerste adverteerders zijn Fanta (Coca-Cola), Samsung en Unique die via deze weg hun nieuwe producten en diensten aan metroreizigers tonen. De introductie van deze vorm van advertising is in Nederland zowel een showcase van moderne technologie als een toekomstvisie. De technologie is bewezen in andere wereldsteden en de intentie is er om snel verder uit te breiden binnen het RET-netwerk. Dat hopen we ook op korte termijn elders in Nederland en Europa te doen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie