Adverteren in digitale lucht

Skywriting bestaat al bijna 85 jaar en wordt al vanaf de allereerste dag ingezet voor commerciële doeleinden. Maar nu is er skywriting 2.0: volledig digitaal en webbased.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In mei 1922 werd skywriting voor het eerst ingezet als advertentiemedium, toen de krantnaam "Daily Mail" in de lucht boven Epsom Downs in Engeland schreef. Een half jaar later schreef hij "Hello USA. Call Vanderbilt 7200" in de lucht boven New York, waarop het Vanderbilt Hotel prompt 47.000 telefoontjes ontving.

De directeur van American Tabacco Company, producent van Lucky Strike, verbleef op dat moment in het betreffende hotel en tekende prompt een overeenkomst met het bedrijf van de skywriter. Tot zover de voorgeschiedenis.

Skywriting wordt nog steeds toegepast, getuige deze voorbeelden van en , maar Gulfstream Aerospace pakt het groter aan.

Afgelopen week vertrok er een (of afgekort GV, voor intimi) voor een testvlucht van 8,5 uur over 11 Amerikaanse staten. Het toestel deed aan skywriting op ruim 12 kilometer met 900 kilometer per uur.

Het resultaat? Dat kan online bekeken worden via de .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie