Blogs grijpen de macht op advertentiemarkt

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit Brits onderzoek is gebleken dat consumenten zich meer en meer laten inspireren door weblogs. Onderzoeksbureau heeft het internetgedrag binnen Europa gemeten en komt tot de conclusie dat maar liefst 24% van de Europeanen een weblog een betrouwbare bron van informatie vindt. Daarmee zijn de blogs populairder dan bijvoorbeeld de televisieadvertenties (17%) en e-mailmarketing (14%). Alleen de dagbladen worden 'serieuzer' genomen, door 30% van de ondervraagden.
Eenderde van de ondervraagden gaf aan te hebben afgezien van een aankoop na een negatieve review op een blog, terwijl 52% juist tot aanschaf overging na positieve postings.

De 'blog awareness' levert ook leuke cijfers op. Zo zijn de Britten in 50% van de gevallen uberhaupt op de hoogte van de term en betekenis 'bloggen'. Beduidend blogvriendelijker zijn de Fransen, van wie maar liefst 90% bekend is met het fenomeen. Italië (58%), Duitsland (55%) en Spanje volgen op gepaste afstand.
Volgens de onderzoekers is het volstrekt duidelijk dat blogging de mond-tot-mond-reclame over gaat nemen, of op zijn minst het intieme een op een gaat verglobaliseren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie