Cannes: 11 inzendingen NL op shortlist Film

Op de shortlist Film van het reclamefestival in Cannes staan 11 Nederlandse inzendingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

TBWA\Neboko staat er met 3 inzendingen het vaakst op, waaronder met Walk in Fridge van Heineken die als grote kanshebber wordt gezien. DDB staat inclusief het werk van Tribal DDB voor Philips ook 3 maal op de lijst.

Het gaat om het volgende Nederlandse werk:
- TBWA\Neboko (3): Walk in Fridge voor Heineken / Casting en Pitch voor IDFA (25 FPS)
- Wieden+Kennedy: Oscar bad listener voor Nike ()
- DDB Amsterdam (2): Non stop voor Volkswagen Polo (Fat Fred)/ UFO voor Centraal Beheer Achmea (Stink)
- Tribal DDB: Carousel voor Philips (Stink)
- Alfred International: Interview voor De Telegraaf (Bij Brand)
- Lowe/Draftfcb: Tweedehands kleren helpen de 3e wereld voor Humana (Pink Rabbit)
- Ogilvy: Welkom voor Orange Babies (Bonanza)
- Indie: Het andere verhaal voor Sensoor (Hazazah)

Vorig jaar stonden er 19 Nederlandse inzendingen op de shortlist. Er werd toen ook meer werk ingezonden, namelijk 144 commercials ten opzichte van 107 dit jaar. Vorig jaar won Nederland 2 brons en 1 zilver. Richard Bullock (180 Amsterdam) zit namens ons land in de jury. De uitslag wordt zaterdagavond bekend gemaakt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie