Chiquere Wal-Mart stelt teleur

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De grootste retailer ter wereld, , heeft teleurstellende cijfers bekendgemaakt over de maand oktober. Door een duurder assortiment in vooral kleding hoopte de keten de meer welgestelde klanten meer te laten kopen. Ook uitbreiding van het aanbod met onder andere breedbeeld televisies moest deze koerswijziging ondersteunen.
Het resultaat is echter dat van reguliere artikelen te weinig voorraad aanwezig was, waardoor de 'vaste' klanten afhaakten. Wal-Mart maakte deze week bekend dat het 'is doorgeschoten' in haar ambitie de zaak en de naam chiquer te maken. De omzet steeg derhalve in oktober slechts 0,5%, waar een groei van 2 tot 4% was voorspeld.

Daarnaast hebben ook grootschalige verbouwingen de verkoop doen stagneren. Honderden Wal-Mart's worden momenteel onder handen genomen in de Verenigde Staten. Na oplevering blijken de klanten echter meer dan ooit terug te komen.
Het mooie aan de VS is dan wel weer dat de grote man achter Wal-Mart, Lee Scott, direct klaarstaat om nationaal zijn aan te bieden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie