Coca-Cola en Pepsi ‘winnaars’ Voodoo Marketing Award 2015

Beide merken hebben onderzoeken gesponsord die moeten bewijzen dat suiker niet slecht voor ons is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ronald Voorn maakte vandaag de &;winnaars&; bekend tijdens een webinar over Voodoo Marketing. Vanaf half september konden mensen stemmen op merken die voodoo-achtige activiteiten inzetten om het (koop-) gedrag van consumenten te beïnvloeden. Een ruime meerderheid van de stemmen ging naar Coca-Cola en Pepsi. 

Van Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf verscheen half september het boek : een overzicht van alle beïnvloedingstechnieken en daarnaast een pleidooi om hier zorgvuldig mee om te gaan. Want: ‘Het vertrouwen (van de consument) is het nieuwe goud’. 

Andere genomineerden voor de Voodoo Marketing Award waren:  KLM, Staples, BCC, Visual, Albert Heyn vruchtensappen, Blendle, LinkedIn, Google, MotiveMetrix en Booking.com.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie