Consument vertrouwen, welke rol spelen merken?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Las gisteren de berichtgeving in o.a. de , waar werd gesproken over het sterk dalende consument vertrouwen. Het vertrouwen van de consument blijkt namelijk deze maand "ingestort". De index voor het consumentenvertrouwen daalde van min 19 in juni naar min 31 in juli. Dat is gebaseerd op cijfers vab het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De vraag die mij als marketeer bezig houdt: wat kunnen merken hiermee? Moet je als merk dit soort macro ontwikkelingen accepteren en volgen. Of heb je als merk hier zelf ook een rol in? Kan je als merk positiviteit bij de consument stimuleren?

Eén van de zaken waar marketing, denk ik, mee moet oppassen is te veel focus op het prijswapen. Dit kan de perceptie bevestigen dat "alles duurder wordt".

Want vinden molbloggers? Is consument vertrouwen een gebied waar marketing 'ownership' van moet hebben? En zo ja, hoe?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie