DigiMaQ wil tijdschriften leesbaar maken op mobiel en tablet

Blue Flower Holding van uitgever Rob Koghee en digitaal distributieplatform Push2tablet beginnen de joint-venture DigiMaQ.

123RF

Blue Flower Holding, de management BV van Rob Koghee, en Push2tablet, digitaal distributieplatform voor de uitgeverijbranche, zijn een joint venture begonnen: DigiMaQ.

Het bedrijf wil tijdschriften op 'een hedendaagse moderne wijze te digitaliseren'. Zo kunnen met name de abonnees van het tijdschrift alle edities op hun mobiel of tablet lezen. Voor alle deelnemende magazines wordt een eigen individuele app ontwikkeld, die op nagenoeg alle mobiele devices gelezen kan worden. De abonnee kan in de app zoeken en daarin desgewenst ook eigen knipsels opslaan.

Advertentie

'Abonnementsduur verlengen'

DigiMaQ probeert zowel nationaal als internationaal uitgevers te interesseren om van deze applicatie gebruik te gaan maken. Delicious, een van de New Skool Media-titels, is launching partner.

Rob Koghee (die vier jaar geleden New Skool Media begon, maar dit initiatief vanuit Blue Flower Holding start): ‘In onze filosofie kan het niet zo zijn, dat abonnees van tijdschriften anno 2018 hun magazine naast de papieren uitgave, niet ook via een mobiele telefoon of tablet kunnen lezen. De verwachting is, dat daarmee de abonnementsduur van het betreffende tijdschrift wordt verlengd. Wij pogen uitgevers een platform te bieden, die deze stap eenvoudig, snel en betaalbaar mogelijk maakt.’

Push2Tablet is ontwikkelaar en eigenaar van het gelijknamige digitale distributieplatform voor het distribueren van onder meer tijdschriften en boeken.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie