Edelman ziet dood Robin Williams als pr-kans, en moet door het stof

'Carpe diem-moment' valt niet in goede aarde.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het zijn niet de weken van Edelman. Na deof het wel, of nee toch niet, zou werken voor ontkenners van de menselijke hand in klimaatverandering , en het daarop volgende van de ceo van Edelman VS, was het later aan de beurt bij de dood van Robin Williams.

Nationaal gesprek

Het pr-concern kwam onder vuur te liggen vanwege eendie het vlak na de dood van de acteur op zijn site plaatste. Daarin gaf Lisa Kovitz, executive vice president bij Edelman aan dat de dood van Williams een kans was een nationaal gesprek te starten over zelfdoding en depressiviteit.

&;As we mourn the loss of Robin Williams to depression, we must recognize it as an opportunity to engage in a national conversation. His death yesterday created a carpe diem moment for mental health professionals and those people who have suffered with depression and want to make a point about the condition and the system that treats it.&;

Excuses 

Dit schoot veel mensen in het verkeerde keelgat, omdat het niet &;zou getuigen van veel respect. De dood is geen pr-kans.

Dat zag het pr-concern later ook in. Het bood een dag na het plaatsen van de blogpost zijn excuses aan, onder meer bij het blog zelf.

August 14, 2014 Update: We apologize to anyone offended by this post. It was not our intent to capitalize on the passing of a great actor who contributed so much. 

Het blog blijft overigens wel op de site van Edelman staan.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie