Eenzame merken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

door gastblogger Thecla Schaeffer,

De handgeschreven tekst is enorm in. Steeds meer merken maken gebruik van deze stijlvorm, van Innocent die zijn folders aftitelt met een met de hand geschreven: 'Veel liefs van Innocent' tot en met de nieuwe verpakkingen van de soep van Knorr.

De redenering: als we als merk een beetje menselijker overkomen, kunnen we gemakkelijker de dialoog aangaan met mensen.

Maar willen consumenten eigenlijk wel vrienden worden met merken? Een platte telling van website van het aantal online vrienden van merken is ontluisterend.

Zelfs een topper als Nike moet het met een schamele 14 fans op Facebook doen. Ook ontstaan steeds meer geluiden dat mensen helemaal geen beste vrienden willen worden met merken, laat staan gezellig met ze Hyves-en.
De crux: een verkeerde interpretatie van de term 'dialoog'. De dialoog aangaan betekent: begrijpen wat je klanten willen, ze daar af en toe naar vragen en vervolgens daar op acteren door de juiste producten of diensten aan te bieden. De dialoog aangaan betekent niet: gezellig keuvelen, MSN-en en Hyves-en.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie