‘Junkfoodreclame gericht op kinderen verbieden’

Reclame voor junkfood en frisdrank gericht op jongeren zou verboden moeten worden, door het toenemende probleem van zwaarlijvigheid bij kinderen. Een groep doktoren heeft dit gemeld aan de EU.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The International Obesity Taskforce kwam ermee op de proppen op een conferentie in Kopenhagen. De organisatie heeft de EU gevraagd stappen te nemen vergelijkbaar met de tabaksreclameban. Volgens een rapport is er in Europa een toenemend probleem van zwaarlijvigheid bij kinderen. ‘Ze zijn kwetsbaar voor reclame en marketing rond junkfood en softdrinks, die aantoonbaar hebben bijgedragen aan overgewicht.’ De groep doktoren vindt dat reclame gericht op deze doelgroep nu verboden zou moeten worden, aldus Campaign. Steeds meer marketeers uit het fastfoodsegment liggen onder vuur door dit probleem. In Amerika lopen al zaken tegen onder meer McDonald’s en Burger King.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie